Monday, July 18, 2011

3rd GA Mummy Danny


ini gambar raya 3 tahun lepas,
[tarikh gambar 3 Oktober 2008]
time nak balik kampung.
adik beradik saya ada 5 orang, semua dah besar2 sorang je kecik
[masa ni adik saya yang bongsu baru nak masuk 2 tahun]
campur ibu ayah ada 7.
so, kalau nak gerak mana2 satu family, memang kereta tak muat.
kami ada dua kereta, tapi entah kenapa kereta lagi satu buat hal pulak time2 raya.
so, terpaksalah berhimpit2 macam sardin dalam satu kereta.
kesian adik saya yang bongsu ni dihimpit Kaklong [saya] 
and Abang Ngah dia.
kanan Kaklong Kak Uda dia, kiri Angah Abang Aliff dia.
5 orang kat seat belakang, dia tengah2.
*dia ni jenis tak mahu duduk pangku dalam kereta*

Kuih favorite saya time raya:
KUIH SUJI

RESEPI KUIH SUJI
Gula Aising  100g
Minyak Sapi  200g
Secubit Garam
Tepung Halus  400g
Secubit Baking Powder

Sieve gula aising and mix with ghee until smooth and ringan
bubuh garam n mix lg
tepung+baking powder=sieve dlm adunan ghee+gula
adun smpi bentuk doh
biarkn dlm 1/2 jam (untuk biskut lembut)
buat bulat2.
panaskan oven 160 drjh clcius.
sapu mentega kat dulang n ltk kuih.
bakar 160 drjh celcius, 30 minit. :)

raya tahun lepas buat kuih suji

tarikh tutup: 20 Ogos 2011

No comments:

Post a Comment

GIFT IDEA? CLICK HERE FOR MORE INFO
I LOVE FREE STUFF blog is free but there are several costs involved such as time, energy, money, support, storage, etc. Show your support for monolog.dalam and help keep this blog going by donating:

[via Paypal]

or you can just simply click any ads in this blog [nuffnang]
Thank you.
(^_________^)

Follow @ceritamak